Blogga mer kanske ska bli ett nyårslöfte?

Bloggsvackan beror i vanlig ordning på dygnets alldeles för få timmar. I december var de dessutom färre än vanligt, i alla fall kändes det så. Månaden avslutades dock mycket fint med en familjesemester över julen på Teneriffa. Sol, bad, joggingturer i soluppgången, superlyxig frukost, shopping och massa icke-kurslitteraturläsande stod på menyn. Vad som inte stod med var maginfluensan/svininfluensan (något mamma spekulerat i) som jag åkte på två dagar innan hemfärd. Det var minst sagt en nära-döden-upplevelse och det har tagit mig en och en halv vecka att repa mig, rekommenderar inte det till någon! Härlig resa dock som resulterade i lite färg på kroppen, några fräknar och en del shopping i form av parfymer, smink och en klocka. Toppenpriser och vad gör man annars en mulen dag? :) Väl hemma känns det knappt som att man har gjort annat än att shoppa, har köpstopp nu! Men jag körde även på den billiga metoden att inventera mammas garderober vilken resulterade i 8 kavajer, 3 vårjackor, 5 toppar, 2 klänningar, skjortor, vantar, underställ, en oanvänd skinnväska, en pälsväst osv. Jag behöver egentligen inte shoppa mer det närmsta halvåret :) Tur att mamsen har bra smak! Dock har detta resulterat i att en till klädställning har behövt sättas upp i brist på garderober, nästa mission är galgar!

Skönt med nytt år, även om det föregående varit med mest produktiva någonsin. Detta år tänkte jag ta min examen och skriva en grym uppsats, resa mer, träffa mina vänner mycket mer, sätta mig själv först, stressa mindre och träna mer, vara positiv och visa framfötterna, skaffa mig fast tjänst och köpa mig en lägenhet. Kanske blir ett rätt produktivt år detta med :)



Ett resultat av för mycket kläder, eller en för liten lägenhet...


Shoppingresultat vilket är de enda bilderna jag har från resan än så länge :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0